(Ver)koop van bedrijven

Corporate finance

Meer info

Adviseur van de directeur

Koersbepaling

Meer info

Interim management

Netwerk van specialisten

Meer info
 

Hoe gaan wij te werk?

Door de complexe processen komt er bij onze dienstverlening veel kijken. Daarom dient allereerst helder en inzichtelijk te zijn wie u bent en welke dienstverlening u zoekt. Er is behoefte aan informatie, deskundig advies en begeleiding om het traject succesvol te doorlopen. Wij begeleiden u op een professionele en intensieve wijze van begin tot het eind. Een specialist die zo goed is als haar laatste project: elk volgende opdracht is voor ons weer een nieuwe uitdaging om dit succesvol te doorlopen!

 
 
 

Transparant, gestructureerd en vertrouwen moet leiden tot succes

Onze werkwijze moet leiden tot een samenwerking, die gebaseerd is op vertrouwen, waarbij sprake is van open communicatie en middels een gestructureerde heldere aanpak leidt tot succes. Onze sterke punten hierin zijn:

  • Voordeel 1: Verstrekken van deskundig advies op basis van ervaring.
  • Voordeel 2: Overzicht houden in complexe processen
  • Voordeel 3: Doelgericht werken om uw doelstelling te behalen.

In de verkoopfase helpen wij u met het opstellen van een duidelijk Informatie Memorandum. Dit is een helder realistisch geformuleerd document dat een goed beeld geeft van uw onderneming en de kansen die u als ondernemer ziet. Verkoop van uw bedrijf kan bijvoorbeeld aan een strategische koper of een investeerder maar het kan ook via een management buy in of management buy out door het personeel.

Als ondernemer is het van groot belang de verkoopfase goed voorbereid in te gaan. Zowel uzelf als uw onderneming moet er klaar voor zijn. Goede informatie en een heldere strategie zijn essentieel om de waarde van uw onderneming te bepalen. Soms is het uitstellen van de verkoop voor uzelf en uw onderneming verkoop klaar maken de beste stap. Onder strikte geheimhouding stellen we samen met u een een long list / short list op van mogelijke kopers die we proactief gaan benaderen. In de onderhandelfase ontvangen wij biedingen, wij begeleiden u bij de onderhandelingen en adviseren u bij strategische stappen. Tijdens deze fase schakelen we professionele partners in uit ons netwerk of werken we met uw vaste specialisten. U moet daarbij denken aan juristen voor het opstellen van de overeenkomsten, specialisten in due diligence onderzoeken en de notaris. Wij zorgen voor duidelijke aansturing van deze partijen en kunnen daardoor de kosten voor u beheersen.

Omdat we met vast laag uurtarief werken nemen wij tijdens deze fase een deel van de kosten voor onze rekening. Bij het succesvol afronden van een transactie worden wij beloond met een succesfee. Uit ervaring weten wij dat ondernemers het zeer waarderen dat wij op deze manier ons commitment tonen. Het eindresultaat is wat telt!, voor u en voor ons. Voor meer informatie of een vrijblijvend gesprek kunt u contact opnemen met Jan Tabak via 0512 760 022 of stuur een email naar: jtabak@tabakfc.nl.

Wilt u meer informatie?

Heeft u vragen, opmerkingen of wilt u een meer informatie over onze dienstverlening, dan kunt u uiteraard geheel vrijblijvend contact opnemen op 0512 570 022